Sunday, December 20, 2015

3 Fungsi HEBAT Lecithin



Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

‪#‎korangtautak‬ ‪#‎kttshaklee‬ : lecithin bukan untuk orang diet aje taww... 
kita-kita pun boleh ambil.

 

Mahukan harga promo.. - harga bawah Rm50.. nak jimat lagi.. 
kongsi-kongsi dengan kengkawan/ adik-beradik - beli 7 botol dengan harga 6 botol

‪#‎hubungisaya‬ seperti yang tertera di paparan saya.

Kesan kurang protien - renung-renungkan

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Anda mengalami masalah seperti di paparan saya. 
Itu tandanya anda kurang protein dalam badan.



Mahukan makanan tambahan berbentuk pil atau susu tepung...

Harga mengikut bajet anda :

  • Pil kalsium : Murah - Rm 60
  • Tepung susu : Sederhana - Rm120
  • Tepung susu : Sederhana - Rm150
Setiap vitamin ada kelebihan & kehebatan tersendiri.

***

Saya makan saya jual

- Yusla Mahat,

Saturday, December 19, 2015

YES!!!... untuk insan tercinta - vitamin Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Vitamin untuk semua khas untuk ibu berpantang. 


*** Cik abg blogger / suami-suami.. jangan malu & segan order kan untuk insan tercinta yang bakal/ yang telah melahirkan bayi anda yerr...
* harga istemewa akan saya berikan.
*** PROMO YES!!!... harga luar biasa dari biasa.


***

Saya makan - saya jual [harga mampu milik]

Hubungi saya seperti yang tertera di paparan.

Jom...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 
Kengkawan blogger kesayangan ummi, 
Jom... masukkan blogspot anda di halaman baru saya. 
In shaa Allah... akan saya tinggalkan jejak saya di blog kengkawan. 

Terima kasih kerana sudi terjah/ singgah ke blog ummi. 

** Jika kengkawan mahu order/ ada sebarang pertanyaan tentang vitamin/ supplemen - hubungi saya.


OK Dengan adanya, Link Exchange ini akan dapat mengeratkan lagi persahabatan antara kita walaupun di alam maya. In shaa Allah...:)


***

Facebook : Yusla Mahat,
SMS/ WA : 012 6855282

Penangan 2 vitamin Shaklee

Alhamdulillah... masih bertenaga.

Penangan makanan tambahan : ESP + Cinch choco.. - belum lunch lagi.


Perut masih bertahan dari pagi hingga petang.
*sedang asyik mencuci..membuang..mengemas peti sejuk*


 
 
***
[abaikan gambar terbalik] hihihiii...
 
***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

 
 




Ringkas & padat

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Info ringkas dari saya.

Mahukan harga best,
jangan malu & segan dengan saya yerr...

saya tak sombong pun...😆

 
***
 
Ringkas & padat...
 
Takkan tak faham kot...

Friday, December 18, 2015

Jangan buang...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Jangan buang kalendar lama.
- 2 minggu lagi, kita akan bertukar kalendar...

Banyak kegunaan nya jika kita kreatif.

Salah satu :
  • Anda sedang berusaha mengajar anak kecil membaca - tampal kad imbas,
JIMAT kan.... saya buat untuk anak kecil 4 tahun amat leka bermain dari belajar.
Bermain sambil belajar.

Cer.... lihat paparan saya :

 
***
 
Mahukan vitamin untuk anak anda.
Hubungi saya, harga kasih sayang akan saya berikan & konsultan secara percuma.
 
Yusla Mahat
SMS/ WA : 012 6855282
 

Jimat kos & wang - masker vitamin

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Jom...bermasker di rumah :

2 ke 3 kali seminggu, masker homemade :
Bahan-bahannya :

  • - 1 sudu teh esp + 2 biji bedak sejuk + 1biji vitamin E/ 0.5biji vitamin C SR + 1 sudu makan air suam - larutkan hingga sebati.
Caranya mudah saja...♡
☆ cuci muka dengan air suam, ...

☆ sapu secara bulatan di wajah sehingga habis masker tadi. OK.
☆ siap... jimat kos, sambil rehatkan badan & minda.😉
☆ tunggu 20 ke 30 minit ataupun semalaman.
☆ cuci bersih bersama air suam + pencuci muka.
☆ TAADAHHH...😇

***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

 

Betul ke???

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Hanya kaum hawa bertudung saja yang tahu..



😃. .. Betul ke... kengkawan?


****
Macam betul aje... hihihiii...

2 vitamin - tidak suka telan bebanyak...:)

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Kengkawan yang tidak suka telan vitamin bebanyak...

JOM... :
  • Bcomplex (5698sen) +
  • Ostematrix (6466sen)😮
 
 
****
 
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

***anda mahukan harga kasih sayang***

hubungi saya :

Thursday, December 17, 2015

Awal PAGI...



Jom... blogwalking hingga awal PAGI..:)

Image result for blogwalking

***

Ummi suka vitamin,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.
Ummi jual vitamin - harga mampu milik.

HUbungi saya :
Facebook : Yusla Mahat
WA /SMS : 012 6855282

Wednesday, December 16, 2015

Testimoni - set kulit

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Kulit wajah anda... kering??.. mengerutu dengan jerawat kecil ataupun besar...

Jom.. amalkan secara KONSISTEN.

 
Supplemen harian yang diamalkan tidak banyak HANYA 3 sahaja.
 
  1. Vitamin C SR
  2. Vitamin E Complex
  3. ESP
 
***
 Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Apabila Anak dibiarkan...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Jom... baca & renung-renungkan...

*** Bersyukur seadanya, kita ada anak.
Kengkawan yang belum dikurniakan anak - berdoa sebanyak yang mungkin.Allah itu Maha Kaya & Maha Pemurah.

Apabila Anak Dibiarkan ....
Apabila anak dibiarkan, tanpa dididik,
Apabila anak dibiarkan, tanpa dibimbing
Apabila anak dibiarkan, tanpa dinasehati...
Apabila anak dibiarkan, tanpa ditegur
Apabila anak dibiarkan, tanpa dimarah
Apabila anak dibiarkan, tanpa dihukum

Dia akan pilih yang seronok.
Dia akan utamakan yang dia enjoy
Dia akan dahulukan yang selesa
Dalam hidup:
Yang Seronok
Yang Enjoyable
Yang Selesa ... SEMUANYA
Hampir semuanya ... TIDAK PENTING.
Yang penting tak seronok.
Yang seronok tak penting.
Apa yang PENTING, TAK SERONOK:
-- Studi, buat homework, buat latihtubi
-- Bangun awal-awal pagi solat subuh
-- Bantu emak di rumah
-- Ikut ayah berjemaah di musolla / masjid
-- Membaca dan membaca ... tambah ilmu pengetahuan
DIBIARKAN ... anak jarang buat benda ini.
Apa yang SERONOK, TAK PENTING
-- memanjang menghadap TV
-- berjam-jam main game komputer
-- tak habis-habis berFB, berWA, berINSTAGRAM
-- sentiasa mencari bahan tontonan menarik di youtube
-- asyik dengan muzik, muzik, muzik
Dibiarkan ... Itulah pilihan anak.
وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونl-
(Al-Baqarah Ayat 216) bermaksud:
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, pada hal ia baik bagi kamu. Dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, pada hal ia buruk bagi kamu.Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui"
Mahu anak berjaya
Betul2 sayang anak
Peduli akan masa depan anak
TEGUR, MARAH, NASEHAT, DIDIK, BIMBING malah HUKUM
Betul kata Bette Davis: "IF YOU HAVE NEVER BEEN HATED BY YOUR CHILD, YOU HAVE NEVER BEEN A PARENT"
(Jika kita, ibubapa tidak pernah dimarahi/benci oleh anak kita, kita tidak pernah menjalankan tanggungjawab kita sebagai ibubapa" Pendek kata kita mak bapa dayus, mak bapa pengecut, mak bapak penakut, mak bapak pemalas (keras tu ... memang kertas ... ya betul. Memang disengajakan).
LOVE YOUR CHILDREN ... Tegur mereka
SAYANG ANAK ANDA ... Nasihati mereka
PEDULI MASA DEPAN ANAK ANDA ... Tunjuk jalan pada mereka
MAHUKAN ANAK SELAMAT ... Marah mereka
Thanks.
SILA SHARE : dgn harapan dapat kebaikan ibubapa yg membacanya.
dah menyesal..!


*** Keputusan peperiksaan UPSR & PT3, anak-anak sudah dapat.
Usaha lebih - akan mendapat keputusan yang cemerlang
Usah sedikit - akan mendapat keputusan yang sederhana.
** Terima seadaNya. - hanya Allah yang Maha Mengetahui.

***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya:
 

Nasi Ayam sempoi aje...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Hari ni, saya masak : Nasi Ayam sempoi...
Tapi.. best juga...

Resepinya mudah saja...

Campak-campak aje..
bahan sup :
  • Bawang merah + putih - hiris halus
  • sup punjut Adabi
  • 4 sekawan [kayu manis, bunga lawang, jintan hitam & jintan putih]
  • Ayam
  • Bahan lain - kentang, lobak
  • Daun bawang / saderi - saya tak masuk sebab tak ada...hihihiiii...
  • ** garam secukup rasa.
Nasi pakai beras basmathi : ikut sukatan yang tertera di bungkusan.
Jangan guna air biasa... masukkan sup ke dalam beras & tanak seperti biasa,

Goreng ayam seperti biasa. Takkan tidak tahu goreng ayam kot...:)

MUDAH kan...:)

*** Bahan lain : tomato, timun & salad

2 Sos :
  1. sos kicap - 1 cawan sup + kicap + cili padi hiris halus
  2. sos cili - 1 cawan sup + bawang putih + cili padi hiris halus

 
****
 
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Tahukah anda? Zinc Complex lagi...

Cer... baca info ringkas ni...:

Satu lagi sebab kenapa kena ambil sebelum makan...
Perut kita ni ada asid.
Asid perut kita ni boleh melarutkan zinc dengan cepat bila perut kosong
Jadi senang la nutrisi dan mineral dari zinc tu menyerap dalam badan kita

Jadi, kita sarankan waktu terbaik ambil adalah waktu antara sejam dan stgh jam sebelum makan malam.
Supaya kita dapat kesan optimum daripada pengambilan zinc complex.


OK... faham kengkawan...

Tak kiralah produk apa... BUKAN ambil Zink atap rumah kita tauuu...;)

****

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

PENTING : perut KOSONG

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

‪#‎korangtautak‬ ‪#‎kttshaklee‬ :
Kenapa perlu masa perut kosong?


Supaya nutrien dalam zinc dapat menyerap ke dalam tubuh badan kita dan tidak terganggu oleh makanan terutamanya produk tenusu.

 
***
 
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Tuesday, December 15, 2015

Bagaimana Kanak-Kanak Belajar Membaca?

 Hati seorang ibu terlalu risau akan anak-anak yang sudah hantar ke tadika masih tidak kenal huruf... nombor.. mahupun membaca sukukata [KV+KV].
*** saya tidak terkecuali, sentiasa tenangkan hati... anak masih kecil lagi...  

*** Di rumah adalah sekolah pertama bagi anak-anak kita. Kitalah pendidik... cikgu anak kita.
** Ajarlah anak-anak kita sebaik mungkin, tidak kira pendidikan akademik, agama mahupun sosial.

Cer...  luangkan masa.
BACA & Renung-renungkan :

Pelbagai kaedah yang digunakan oleh kanak-kanak untuk mempelajari bahasa mengikut peringkat umur.


✎ 0 hingga 2 ½ tahun

   mula mengetahui dan memahami bahasa yang dipertuturkan oleh ibu bapa ketika berusia 18 bulan.

   belajar bahasa dengan mengumpul perkataan.


   kaedah belajar ialah melalui rangsangan deria pendengaran secara langsung dan tidak langsung.


   rangsangan membaca ialah memperkenalkan buku-buku yang 

     mengandungi banyak gambar dan berwarna-warni.

   kosa kata berkembang sehingga 270.


✎ 2 ½ hingga 4 ½ tahun

   peringkat kritikal dalam proses belajar bahasa.

   terbentuk satu unit bahasa dalam otak secara berasingan.

   perkembangan bahasa akan membantu perkembangan mental dan sosial.

   kanak-kanak belajar membaca dengan memperkenalkan huruf bersama 
     gambar.

   pada peringkat ini, kesediaan membaca masih belum terbentuk sepenuhnya 
     dan ibu bapa harus bersabar semasa membimbing anak-anak mereka.
   
    ✪ mampu mengingat sehingga 1500 kota kata.


✎ 4 ½ hingga 7 tahun

   perkembangan otak memasuki fasa terakhir.

   kanak-kanak sudah menunjukkan minat dan kesediaan membaca dengan 
     mengenali banyak perkataan dan suka bertanya serta melihat gambar.

   corak pengajaran ialah mendedahkan kepada persekitaran seperti 
     membezakan bunyi-bunyi binatang atau kenderaan; cara ini dapat melatih 
     kanak-kanak meningkatkan daya pendengaran mereka.

  ✪ mampu mengingat sehingga melebihi 4500 kosa kata.
Walau bagaimana pun sesetengah kanak-kanak masih belum dapat membaca biarpun umur semakin meningkat.

Keadaan ini mungkin disebabkan mereka tidak memahami tahap-tahap pengajaran bahasa yang betul.

Testimoni Vitamin Shaklee

Testimoni pengguna Shaklee..
👉🏿 GLA
👉🏿 Chewable C
👉🏿 Vita-C Plus ...
👉🏿 ESP
👉🏿 Vita E
👉🏿 B-Complex
👉🏿 Gentle Make Up Remover

Anda ada testimoni?
Jom share dengan kami.
Nota: boleh ambil, guna dan letak watermark masing2...
Tuan Nurul Ain's photo.


***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :
 

Aktiviti anak minggu ke-3

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Jom... lakukan aktiviti bersama anak kita.

 
***
 
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.
 
Hubungi saya :
 
Facebook : Yusla Mahat
WA/ SMS : 012 6855282

Saturday, December 12, 2015

7 ucapan Mulia

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

7 ucapan Mulia yang molek dijadikan Amalan kita sepanjang hari, setiap masa.
In shaa Allah...

 
 
***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :


Baca & renung-renungkan...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

 Ada yang dah tahu... ada yang tidak tahu.. ada yang tidak pernah ambil tahu...😉
Baca & renung-renungkan.. wa'allahu'alam.
#sayajualvitamin #sayamakansayajual #hp0126855282

***Paste di Facebook : Yusla Mahat ***

 
***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Bukti HEBATnya Zinc Complex.. untuk ibu bersalin c-ser

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,
Anda tak rugi...


‪#‎sayamakansayajual‬ ‪#‎hp0126855282‬

** anak-anak saya 2-2 c-ser..**
Nampak perbezaannya 1st tak ambil zinc & 2nd ambil zinc




***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Alhamdulillah... pelanggan suka vitamin C SR

Alhamdulillah...

Musim tengkujuh, vitamin C SR mendapat sambutan HANGAT dari pelanggan saya.

Anda mahu cuba/ mahu order dengan saya - amat dialu-alukan.

Harga mampu milik.
saya OK aje..



 
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.
 
Hubungi saya :



Mudah tertekan...Mudah letih

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Anda mudah tertekan???...

Jom.. dapatkan vitamin :

Bcomplex :
 
ataupun
Vitalea :
 



Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
Saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Wednesday, December 9, 2015

Makanan kesukaan anak & suami

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Paste gambar dulu...

Ada kelapangan saya taip resepi nya yerr...

 
****
 
Maaf terlalu lambat saya menaip resepi western di atas.
 
Mudah saya....janji ada bahannya.
**Saya tidak guna prego..kimboll..semudah abc yerrr...
 
OK...
mula sekali kita sediakan bahan-bahan menumis :
 
Bahan A :
1. Bawang Holland - potong dadu
2. Bawang putih - cincang halus
3. Buah tomato - potong dadu
4. Herba pasta
5. Daun saderi/ daun bawang - hiris biasa
6. Susu segar - 1 cawan / setengah cawan
7. Garam secukup rasa
8. Planta/ Majerin/ Butter - 1 sudu besar untuk menumis
 
Bahan-bahan tambahan :
1. Mealball ;
  • Homemade [daging kisar Ramli - 250g]
  • Daun bawang - hiris nipis
  • Tepung gandum sikit - elakan melekit
2. Lobak - hiris halus [anak tak suka lobak terpaksa hiris halus, huhuhuuu...]
3. Sosej - hiris serong
 
Cara Menumis :
 
1. Panaskan kuali - masukkan Planta/ Majerin/ Butter - hingga naik bau.
2. Ambil bahan Menumis satu persatu - masukkan satu persatu.
3. Rasa kesedapannya.. jika tawar tambah garam
4. Sekiranya, cair ; satu sudu makan tepung gandum masukkan dalam cawan dengan sedikit air - kacau... masukkan dalam kuali tadi.
5. Cukup pekat, likat & rasa... TAADAAA... siap kuah Bolognese.:)
 
Pasta / Spaggetti :
 
1. 1 bungkus -  rebus dengan air yang banyak bersama 2 sudu minyak masak.
2. Tunggu sehingga mendidih - angkat & tos.
3. SIAP...
 
Selamat menjamu selera bersama keluarga.
 
 
 
 
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.
 
Hubungi saya :