Wednesday, September 30, 2015

Hari ini, hari TERAKHIR promo ESP Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,


Alhamdulillah... kita diberi nafas lagi.



‪#‎korangtautak‬
Hari ini, hari terakhir ‪#‎promoESP‬





 Saya ssuka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Tuesday, September 29, 2015

Akan tiada Stok - AJHT shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Korang tau tak? 

Pelanggan yang biasa ambil AJHT, 
jom... pre-order vitamin menyokong sendi kat saya.


Detik 30hb September 2015, penamat order AJHT : vitamin menyokong sendi kita.

Untuk pengetahuan kengkawan, AJHT perlu didaftarkan semula (syarat baru kerajaan Malaysia berubah)

Kemudian tidak akan ada stok sehingga proses pendaftaran selesai.


JANGAN lepaskan peluang ni, jika anda sayangkan sendi anda.

***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :



Sunday, September 27, 2015

Gusi berdarah - Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 


Korang tau tak? Jangan abaikan kesihatan gigi yerr...




***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :


Saturday, September 26, 2015

Harta dan kesihatan

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Kita tak perlu sombong... takde idea nak berbual dengan seseorang, senyum pun sudah memadaikan...


 itu sedekah".

Korang tau tak??
#kttshaklee


*****

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya, jika kengkawan mahukan vitamin ataupun mahu sertai ahli bersama saya & kumpulan kami :


Thursday, September 24, 2015

4 cara atasi Masalah bintik atau bintil bawah mata - Shaklee


Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,


Cer lihat wajah kengkawan ada bintik / bintil di bawah mata...tak??..

4 Cara Hilangkan Bintik Kolestrol Di Bawah Mata Dengan Pantas


Ada tak yang mengalami masalah bintik atau bintil bawah mata? Bukan jerawat tapi bintil Kolestrol namanya. Memang sukar untuk hilangkan bintik putih bawah mata ni walaupun menggunakan pelbagai cara. Ia sukar hilang sebab jika puncanya timbul bintik ini tidak diketahui.


Ramai yang mula-mula salah anggap itu ialah jerawat. “Jerawat nasi” sebab halus dan berwarna putih. Memang siapa yang ada bintik putih bawah mata itu tandanya badan anda terlebih kolestrol jahat.

Cara Atasi Bintik Kolestrol dengan Pantas :

  1. Kurangkan makanan yang bergoreng serta berlemak yang tinggi kandungan kolestrol. Kolestrol Jahat ialah kolestrol yang tidak diperlukan oleh badan dan dikenali sebagai LDL. Kolestrol baik dikenali sebagai HDL. Contoh makanan yang perlu dikurangkan ialah daging, majerin dan dessert yang manis-manis.
  2. Tingkatkan pengambilan serat seperti sayur dan buah-buahan.
  3. Amalkan makanan yang mengandungi Omega 3. Contoh paling senang, Ikan. Tingkatkan pengambilan ikan. Ikan yang katanya Omega 3 tinggi ialah ikan keli. Ikan laut pun boleh. Cuma risaukan logam2 berat yang terdapat pada sisik ikan pulak nanti.
  4. Lebihkan bawang putih dalam masakan kerana bawang putih terkenal sebagai anti-radang serta antibiotik semulajadi. Apabila badan kita tinggi kandungan kolestrol, badan akan mudah mempunyai radang.

Bagaimana Shaklee merendahkan tahap Kolestrol - Hilangkan Bintik :

Tingkatkan pengambilan makanan yang mengandungi Omega 3. Minyak Ikan iaitu Omegaguard Shaklee membantu membakar lemak kolestrol jahat dan membantu menaikkan tahap kolestrol baik dalam badan.
Kenapa OmegaGuard?
Kerana kandungan Omega 3 yang sangat tinggi dalamnya serta bebas merkuri dan sisa toksik.
Omega guard juga boleh menurunkan berat badan seseorang itu.
Amalkan bawang putih. Shaklee ada sediakan bawang putih iaitu Garlic Complex. Bagus untuk tingkatkan imunisasi badan serta menurunkan kolestrol jahat. Allicin iaitu sebatian dalam bawang putih yang bersifat antibakteria dan mempunyai kuasa penyembuhan. tapi, mesti ada yang tak suka telan atau kunyah Si Putih ini kan? 


*****

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :


Kolestrol Tinggi - Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Salam AidilAdha kepada umat Islam.


Hari Raya Haji, meriah juga jumpa Ibubapa, sanak-saudara serta kawan taulan dengan pelbagai hidangan. 
Ketupat, nasi impit, rendang ayam, rendang lembu & lemang mesti ada untuk juadah para tetamu.

Lemak... tepu & tak temu akan terbina dalam badan kita.
Nyah... kolestrol jahat jauh-jauh dalam badan kita.




Jom.. ambil tahu :
"Kolestrol yang tinggi boleh mengakibatkan salur darah tersumbat. Juga menyumbang kepada risiko penyakit jantung, serangan jantung, angin ahmar, tekanan darah tinggi, penyakit hati dan ketidaksuburan".


****

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Wednesday, September 23, 2015

Salam Aidil Adha

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,


Saya mengucapkan Selamat menyambut Hari Raya Haji.


November 5, 2011 at 8:08pm
Hari Raya Aidil Adha atau Hari Raya Haji merupakan perayaan yang dirayakan di seluruh dunia. Ia adalah perayaan terbesar di dalam Islam selain Aidilfitri yang disambut pada setiap 1 Syawal. Aidil Adha disambut pada hari ke sepuluh, sebelas, dua belas dan tiga belas bulan Zulhijjah setiap tahun. Bermula dengan Takbir Aidil Adha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidil Adha serta khutbah Aidil Adha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah.

Aidil Adha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.

Selain itu, salah satu keistimewaan Aidil Adha dan Hari Tasyrik ialah ibadat korban. Ibadat korban ini hanya boleh dilakukan dalam empat hari iaitu bermula waktu selepas khatib menyampaikan khutbah Aidil Adha sehingga sebelum tenggelam matahari pada hari ke-13 Zulhijah.

Dari segi bahasa, korban bermaksud dekat, manakala dari segi istilah ia bermaksud menjalankan perintah agama atau taat kepada perintah Allah kerana ingin mendekatkan diri kepada-Nya.





Hari Raya Aidil Adha jatuh pada hari kesepuluh pada bulan Zulhijjah, bulan terakhir pada kalender Hijrah Islam. 10 Zulhijjah merupakan tarikh penting dalam sejarah Islam di mana Nabi Adam dan isterinya Hawa dikeluarkan dari syurga dan diturunkan ke bumi sebelum berjumpa di padang Arafah, di luar bandar Mekah.

Daging korban dibahagikan kepada orang ramai terutama golongan fakir miskin
Daging korban dibahagikan kepada orang ramai terutama golongan fakir miskin

Pada hari raya, orang Islam disunatkan mengenakan pakaian yang cantik, bersih dan mengenakan wangi-wangian. Pada pagi hari raya korban, umat Islam akan mengerjakan sembahyang sunat Hari Raya sebanyak dua rakaat yang diadakan pada sebelah pagi.

Selain itu, salah satu keistimewaan Aidil Adha dan Hari Tasyrik ialah ibadat korban. Ibadat korban ini hanya boleh dilakukan dalam empat hari iaitu bermula waktu selepas khatib menyampaikan khutbah Aidil Adha sehingga sebelum tenggelam matahari pada hari ke-13 Zulhijah.

Kebiasaannya, lembu atau kambing yang dikorbankan pada Hari Raya Aidiladha
Kebiasaannya, lembu atau kambing yang dikorbankan pada Hari Raya Aidiladha


Selepas bersembahyang, upacara korban akan dimulakan. Lembu, kambing, dan biri-biri yang dikorbankan akan disembelih secara beramai-ramai di kawasan masjid sebelum dibahagi-bahagikan kepada orang ramai terutamanya kepada golongan fakir miskin.

Hari Raya Aidil Adha disambut ketika umat Islam membuat penziarahan ke Mekah, mengunjung Kaabah dan melakukan korban sembelihan. Al-Quran tidak menyatakan, tetapi umat Islam memegang bahawa perayaan korban ini memperingati kesanggupan Nabi Ibrahim untuk menyerahkan anaknya sebagai korban kepada Tuhan.

****


Jaga hati kita - DTX complex Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Sebelum kita jaga hati orang lain..
kita jaga hati kita dulu..OK.





Saya suka vitamin, 
saya jual vitamin - harga mampu milik, 
saya mahu sihat & ceria bersama anda. 


Hubungi saya :


Cara niat dan puasa sunat Hari Arafah di Malaysia 2015



Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Kengkawan, jangan lepaskan peluang berpuasa sunat Arafah.
Besar ganjarannya... in shaa Allah...


Puasa Arafah 20151

Redaksi Admin 9 Zulhijjah 1436 Hijrah bersamaan 23 September 2015 (Rabu) 
berdasarkan kalendar Islam di Malaysia merupakan hari yang disunatkan berpuasa (Puasa Hari Arafah) kepada seluruh umat Islam di negara ini.

Berkaitan dengan perkara ini, beberapa hari lepas penulis sempat mengikuti kuliah agama, dan penceramah membincangkan mengenai topik tentang Puasa Sunat Hari Arafah. Dalam kandungan ceramah tersebut turut dimaklumkan mengenai fadhilat atau kelebihan berpuasa pada hari Arafah yang dijelaskan, sesiapa melakukannya akan mendapat ganjaran pahala yang besar dari Allah SWT.
Antara kelebihan berpuasa pada hari itu adalah ia dapat menghapuskan dosa-dosa setahun yang telah lalu dan dosa setahun yang akan datang, bersandarkan atau berdasarkan hadis yang sahih. 
Sementara itu, puasa pada hari Arafah terutamanya di Malaysia menimbulkan kekeliruan ramai iaitu mengenai hari yang tepat untuk menunaikan ibadah puasa sunat tersebut. Memandangkan tarikh hari Arafah di Arab Saudi dengan Malaysia ada kalanya tidak sama pada setiap tahun Sila rujukTarikh Sebenar Puasa Sunat Hari Arafah 2015 Di Malaysia.
Berikut adalah cara lafaz niat puasa hari Arafah

Cara Niat Puasa Hari Arafah

 “Sahaja aku berpuasa sunat Hari Arafah 9 Zulhijjah kerana Allah Taala” 
Atau 

Niat Puasa Wukuf
Pautan Sumber: mysumber.com

***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :



Jangan malu & segan.. nanti rugi yerrr...

Tuesday, September 22, 2015

Badan kita perlukan protein bukan-GMO Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Setiap hari, badan kita memerlukan protein.
‪#‎promoESP‬ masih ada lagi.




Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda. 

Hubungi saya :

** Jangan malu & segan yerr... nanti rugi. 

Korang tau tak??... - Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Renung-renungkan..:


Mendalam sungguh makna paparan saya ni.

***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :


Monday, September 21, 2015

Kerap Mandi Air Suam

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Jom.. luangkan masa anda seketika :

Ringkasan fakta apabila anda kerap mandi air suam / air yang telah dihangatkan. 

● Mandi air suam akan memecahkan cakra atau tenaga dalaman dan aura tubuh akan menjadi pudar. 

● Mandi air suam menyebabkan sistem kederiaan menjadi kurang cekap bagi menyesuaikan diri dengan persekitaran. 

● Mandi air suam sama seperti anda yang terkena hujan panas yang boleh menyebabkan sakit kepala dan demam. 

● Mandi air suam akan membocorkan banyak tenaga dalaman. 

● Mandi air suam akan menyebabkan sistem metabolisma menjadi kurang cekap dan ini akan menyebabkan sistem penghadaman seperti perut dan usus mengeluarkan gas dan jus gastrik. 

● Air yang sudah dimasak akan kekurangan oksigen. Menyiram pokok bunga dengan air suam akan mematikan pokok tersebut. 

● Mandi air suam akan membuat seseorang mudah rasa mengantuk kerana aliran darah menjadi perlahan. 

● Mandi air suam akan menyebabkan seseorang mudah mengalami stress dan meletihkan. 

● Mandi air suam akan mengendurkan urat dan menyebabkan berlaku tanda-tanda kebas dan kekejangan. 

Segala jenis tumbuh-tumbuhan lebih segar selepas musim sejuk yang membekukan tanah. Segala jenis tumbuhan juga akan berguguran daunnya selepas mengalami musim panas yang telah ditetapkan.


****

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

DIY : abc & 123 untuk anak prasekolah

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Saya suka baca blog, facebook berkaitan cara mengajar anak prasekolah.
Persediaan awal itu BAGUS : dari usia anak kita 4 tahun ke 6 tahun.

[salah satu, DIY saya untuk anak bujang 4tahun]

Cuti sekolah, kami tidak balik kampung... jadi perlu luangkan masa sebaik mungkin untuk anak-anak kita.

** Jangan terlalu leka dengan gadjet & tv.
(peringatan buat diriku juga)


***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya:

Jangan malu & segan yerr... nanti rugi.

Sunday, September 20, 2015

Promo ESP & Chewable kanak-kanak Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

‪#‎promoESP‬ masih ada lagi. 

Kongsi-kongsi order : 
  • 2 tong potongan 5% /
  • 6 tong dapat 7 tong

[promo 2 vitamin : untuk kita & kanak-kanak]


Promo Chewable kanak-kanak : 
  • Beli 3 dapat 4  



[info ringkas]

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

** Jangan malu & segan yerr... nanti rugi.

Sihat sebelum sakit - Shaklee


Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

#korangtautak : Cegah dahulu sebelum mudarat kesihatan sendi & tulang kita.


Pilihan di hati anda. "Sihat sebelum sakit".






Saya suka vitamin, 
saya jual vitamin - harga mampu milik, 
saya mahu sihat & ceria bersama anda. 

Hubungi saya :


** Jangan malu & segan yerr... nanti rugi. 

Saturday, September 19, 2015

Kelas Nutrisi Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Sudah lama tidak sertai kelas bersama Shaklee.


***


Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Friday, September 18, 2015

Cuti Pertengahan Penggal 2

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Selamat cuti sekolah buat adik-adik serta anak-anak kepada kengkawan.

Raya Haji jatuh pada hari Khamis, ada yang mengambil kesempatan menyambut hari raya haji bersama ibubapa di kampung.
Keriuhan dan kegembiraan akan terpacar di wajah anak-anak kita bila bertemu sepupu sepapatnya.

- Untuk anak-anak Johor, Kelantan & Terengganu

 Untuk anak-anak selain negeri di atas

****

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :
**Jangan malu & segan, nanti rugi taww..

Minum Air secukupnya

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,
Tubuh manusia terdiri dari majoriti air. Lebih kurang 60 % hingga 70%  berat badan manusia terdiri dari air.  Oleh itu air merupakan komponen terbesar dan terpenting dalam tubuh manusia.

Air bukan sekadar menghilangkan kehausan apabila dahaga, malah merupakan komponen utama yang memastikan setiap sistem dalam badan berfungsi.
Antara fungsi utama air ialah
  • menyahkan toksin dari organ-organ penting
  • membawa nutrien dan oksigen dalam darah kepada sel-sel dalam tubuh
  • menghadam makanan dan menghindar sembelit
  • menyediakan persekitaran lembab dan berair pada paru-paru, telinga, hidung dan mulut.
  • menjadi ejen pelembab kulit
  • mengawal suhu badan
  • mengeluarkan sisa dari badan melalui tahi dan air kencing
  • menjadi pelincir dan pelapit untuk sendi-sendi
Pendek kata air adalah segala-segalanya. Air adalah hidup, hidup adalah air.
Kunci kesihatan ialah air.Tanpa air manusia akan mati. Kekurangan air dalam badan walaupun sedikit akan menjejaskan kesihatan dan kecerdasan seseorang.
Kekurangan air dalam badan walaupun pada kadar sedikit boleh mengakibatkan seseorang jadi tidak bermaya.
Kajian menunjukkan kehilangan air sebanyak 1% dari berat badan akan mengurangkan daya bekerja sebanyak 10%.
Kekurangan air akan menyebabkan sistem dalam badan berfungsi tidak seimbang yang membawa kepada pelbagai penyakit.
****
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.
Hubungi saya :


Thursday, September 17, 2015

10 Fakta Unik Tentang Lebah Madu

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Jom.. kita baca info : Lebah Madu

Lebah Madu. Tentu saja berdasarkan namanya lebah ini adalah lebah yang bertugas mengumpulkan nektar di tanaman untuk dibuat menjadi madu. Serangga kecil ini memang hebat. Dia dapat mengumpulkan madu yang merupakan cairan sangat bermanfaat bagi manusia.
Berikut beberapa fakta unik tentang lebah madu :
1. Lebah madu telah ada lebih dari 30 juta tahun yang lalu.
2. Lebah madu merupakan satu-satunya serangga yang menghasilkan makanan yang dimakan manusia.
3. Lebah madu merupakan serangga yang ramah lingkungan bahkan berguna karena membantu penyerbukan.
Padahal aslinya mereka pasti gak sadar/asal nginjak bunga, tapi dengan itu mereka dapat membantu peyerbukan. Hebat...!
4. Lebah madu mengepakkan sayapnya kira-kira 11.400 kali per minit, sehingga membuat bunyi dengung khas mereka. 
5. Seekor lebah madu bisa terbang hingga enam mil dan secepat 15 mil per jam.
Maka, dari itu, mereka akan terbang sekitar 90.000 mil /tiga kali di seluruh dunia untuk membuat satu pon madu
6. Lebah madu yang baru lahir tidak tahu cara mengumpulkan madu. Mereka diajar oleh yang lebih brerpengalaman terlebih dahulu.
7. Lebah madu adalah satu-satunya jenis lebah yang di sekitar matanya berbulu. Mata ini lebih kuat 6 kali lipat daripada mata manusia.
Bila lebah madu masuk ke bioskop, maka bisa saja mereka melihat satu per satu frame dari film karena begitu kuatnya mata mereka.
8. Lebah madu penyengat memiliki duri di belakang tubuhnya. Setelah menyengat sesuatu yang mereka anggap mengancam diri mereka maka duri beserta kantung racun akan menancap pada kulit korban tapi setelah itu lebah madu akan mati karena rusaknya bagian perut mereka.
Oleh karena itu kita jangan suka mengganggu hewan ini karena selain kalau disengat sakit rasanya, kasian juga lebah madunya akan mati, padahal mereka kan hewan yang sangat berguna bagi alam.
9. Lebah madu rata-rata hanya dapat mengumpulkan madu dari nektar sebanyak seperduabelas sendok teh sepanjang hidupnya.
10.Lebah madu merupakan hewan herbivora. Mereka memakan nektar dan tepung sari pada bunga tetapi mereka dapat memakan anak-anaknya ketika stres.

***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Saling ingat-mengingati

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Saling ingat-mengingati :


**

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Tawakal



Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,
Di pagi khamis yang indah, alhamdulillah...
Susah senang..kita ingat Allah s.w.t


Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :