Sunday, January 31, 2016

Ceritanya... Terima kasih cikgu kerana sudi didik anak-anak kami...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,
Luangkan masa... baca yerr... luahan mak bapak 

Ceritanya...
Semalam,
Ada mak bapak yg dtg mradang,
Menghentak meja,bsuara lantang,
Meluah rasa mjeling pandang,
Kecik ati tak diundang,
Marah benar bila dibuang,
Mcm amuk pemain bola dibuang padang..
Ceritanya..
Semalam,
Maruah cikgu diejek2,
Dikata xlayak jdk pendidik,
Ijazah yg ada sekadar dikelek,
Masa mgajar dipendek2,
Pgalaman yg ada disukat cetek..
Telinga cikgu mdgr jelek..
Ceritanya,
Hari ini,
Ada murid yg dtg lewat,
Sdgkan rumah duduknya dekat,
Cikgu pun tnya knp liat,
Hari2 lmbt,kemana solat?
Muka murid tsenyum kelat,
Otak murid berfikir ligat,
Nak gentar apa,cikgu xblh nk sebat,
Paling tak tlis nama dlm buku lewat..
Ceritanya,
Hari ini,
Ada cikgu mgajar didepan kelas,
Ada murid dibelakang bersembang bebas,
Ada kerja utk 1 kelas,
Tp yg siap xsmpi sebelas,
Marah cikgu berbekas2,
Niat dihati mgajar ikhlas,
Yg rajin tiga belas,
Yg lain malas!
Ceritanya,
Esok-Esok,
Result Exam keluar,
1 sekolah bdebar-debar,
Mak bapak xsabar-sabar,
Mesti result ank aku bikin gempar...
Silap2 masuk srt khabar..
Ceritanya,
Bila result mula diumumkan,
Ank dpt cukup2 makan,
Ank nanggis mintak ehsan,
Bkn apa tkt blk dirotan,
Ank dipujuk,cikgu disalahkn,
Konon cikgu xberkelayakan,
Ilmu yg ada xckup padan..
Mak bapak melepas baran,
Anak aku bkn sebarangan,
Lahir dr kturunan tuan-tuan,
Ptt dpt keputusan no one..
Ceritanya..
Hari ini,
Hati cikgu mendidih-didih,
Mak bapak xtau bterima kasih,
Hati cikgu mana xsedih,
Tp cikgu hatinya jernih,
Marah pergi sejuk diraih,
Biar mak bapak makinya berbuih,
Nawaitu cikgu bersifat bersih..
Luhur hatinya tetap ditagih,
Hari ini,aku berterima kasih..
Pada guru yg berperit jerih,
Yg xpernah letih,
Bkn wang ringgit yg cikgu ketagih,
Cukupla skadar terima kasih..
- Dato Ruslan Madon, mantan gb sk setiawangsa -

Terima kasih cikgu kerana sudi didik anak-anak kami...

***
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

** Jangan malu & segan, nanti RUGI*

Saat akhir... 1 set Zinc complex

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Saat akhir... 10.30 malam, order 1 set Zinc complex : order 3 percuma 1 dengan kata lain... beli 3 dapat 4...

Alhamdulillah...
Kengkawan.... JOM, sebelum detik 11.50mlm...

Hubungi saya :
  CEPAT... CEPAT....

***

Jangan malu & segan, nanti RUGI taww...


***

SMS/ WA : 012.6855282


*** Kemungkinan, zinc complex tidak akan ADA di pasaran melainkan ada SID yang masih belum habis stoknya.



Sunday, January 24, 2016

Beli 3 percuma 1???....

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

‪#‎promozinc‬ - harga mampu milik.💝 in shaa Allah... 1 botol 120biji bawah 

Order 3 dapat 4



***
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya:


3 vitamin untuk RESDUNG...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Anda ada tanda-tanda resdung? 


Dapatkan vitamin dari saya.

***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :
* Jangan malu & segan, nanti RUGI..

Thursday, January 21, 2016

Tulang & gigi RAPUH...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

‪#‎korangtautak‬ ‪#‎kttshaklee‬ 
Korang kena ambil tahu...😆


Harga mampu milik RM 65 termasuk pos/ COD
***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat& ceria bersama anda.

Hubungi saya :

** Jangan malu & segan, nanti RUGI..

2 combo set BAJET GASTRIK Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Saya suka kongsi info combo set seperti di paparan saya : pada kengkawan yang ada GASTRIK. 


Tindakbalas : Jika GASTRIK dah lama dalam badan ambil masa 3 minggu ke atas 


Bertindak sebelum mudarat, 3 hari akan beransur pulih GASTRIK tersebut. 

Dengan izinNya. In shaa Allah...

** Bawah RM 100.00

** Bawah RM 200.00


***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya:

** Jangan malu & segan dengan saya, nanti RUGI...

Badan kita perlu Zinc Complex

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Badan kita memerlukan Zinc complex yang sedikit dalam tubuh badan kita. 


Cer... ambil tahu, baca info dari saya.


 - harga mampu milik.
💝 - 3500sen 😲


***

Saya suka vitamin,  
saya jual vitamin - harga mampu milik, 
saya mahu sihat & ceria bersama anda.  
Hubungi saya : 


Anak perlukan nutrisi sepanjang masa

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Anak-anak memang gemarkan makanan ringan termasuk anak-anak saya. Dalam seminggu 1 kali, permintaan anak-anak tak mahu makan nasi. Jadi umminya haruslah kreatif bab memasak.. 😆😆. Ingat hidangan mestilah dari sumber pemakanan yang sihat.


*Risaukan pembesaran & imunisasi?? Dapatkan susu Meal shakes dari saya.Lemak berkrim
gituuu...😘



Mengikut bajet anda, anak perlukan makanan tambahan disebabkan persekitaran & nutrisi dalam badan anak-anak kita.

***  

Saya suka vitamin, 
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda. 

Hubungi saya : 



**Jangan malu & segan dengan saya, nanti RUGI..

Sunday, January 17, 2016

Sampingan...

Kerja sampingan ummi,

Tolong hasben [suami] isi data tanpa gaji... hihihiii....


***

Saya suka vitamin,
saya jula vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Facebook : Yusla Mahat
WA/ SMS :012.6855282

Menu berjaya - minggu ke-2

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Alhamdulillah... berjaya juga mengikut menu :


***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

Facebook : Yusla Mahat
WA/ SMS : 012.6855282

Saturday, January 16, 2016

Imbas kembali... Meal Shakes

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Meal Shakes adalah susu tepung yang kaya dengan pelbagai vitamin untuk ketahanan imunisasi anak-anak kita.



*** 
Saya suka vitamin, 
saya jual vitamin - harga mampu milik, 
 saya mahu sihat & ceria bersama anda.  


Hubungi saya : 

** Jangan malu & segan dengan saya, nanti RUGI...

Senyum untuk GEMBIRA...:)

Korang tahu tak???
#kkt



*** 
Saya suka vitamin,  
saya jual vitamin - harga mampu milik,  
saya mahu sihat & ceria bersama anda.  

Hubungi saya : 



Pil Kalsium & Magnesium... macam BEST aje...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Saya suka kongsi info Ostematrix.


Sebab saya tahu ramai kengkawan tak suka minum susu tepung.
Jadi... apa kata, baca info Ostematrix di paparan saya.

Pelbagai kelebihan yang ada pada Ostematrix selain kesihatan tulang & gigi kita.

** Harga RM60 termasuk pos / COD

*** 
Saya suka vitamin,  
saya jual vitamin - harga mampu milik, 
 saya mahu sihat & ceria bersama anda. 

Hubungi saya :

* Jangan malu & segan dengan saya, nanti RUGI...

Wednesday, January 13, 2016

GARU-GARU...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Garu sana... 

garu sini...
tak tahu apa puncanya. 
Nyamuk kaa... 
semut..kaaa... 
ruam kaa..? 




Jom... sapu-sapu bersama Herbal cream.
 Bawah rm40.. 1 rumah harus ada untuk kegunaan seisi keluarga


***
Saya suka vitamin, 
saya jual vitamin - harga mampu milik, 
saya mahu sihat & ceria bersama anda. 

Hubungi saya :


ESP - Gastrik???

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

‪#‎korangtautak‬ ‪#‎kttshaklee‬ 
ESP 
boleh mengurangkan / 
menghilangkan GASTRIK yang telah lama 
sebati dalam badan anda. 


*** 
Saya suka vitamin, 
saya jual vitamin - harga mampu milik, 
saya mahu sihat & ceria bersama anda. 


Hubungi saya : 

** Jangan malu & segan dengan saya, nanti RUGI...

Gastrik.. BAHAYA!!!

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Gastrik itu BAHAYA, jika keradangan dibiarkan tanpa rawatan. 


Lama kelamaan ia boleh menyebabkan ulser.


Kurangkan masalah Gastrik anda bersama :
☆ Ostematrix + Bcomplex ; bawah rm130 
- atau -
☆ ESP + Bcomplex : bawah rm200


***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :
* Jangan malu & segan.. nanti RUGI

Keredhaan Allah s.w.t

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

"Semoga kita semua dapat keredhaan Allah 
dengan amalan kita sepanjang hayat. 
Kita berusaha, berdoa, dan tawakkal insya'allah.."
Wallahualam bi shawab



****
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :


Imbas kembali - set penyusuan HEBAT shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Lihat paparan saya : set penyusuan mengikut bajet. 



PERINGATAN : kepada ibu menyusukan anak, jaga auratmu apabila menyusukan anak anda .
*Susu ibu adalah susu terbaik di dunia*
  


***

Saya suka vitamin, 
saya jual vitamin - harga mampu milik, 
saya mahu sihat & ceria bersama anda. 
Hubungi saya :


** Jangan malu & segan dengan saya, nanti RUGI...


2 vitamin untuk diet sihat

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia, 

Kengkawan tidak mahu diet cuma nak buangkan lemak & kempiskan perut saja.


Meh... amalkan pengambilan 2 vitamin secara konsisten. 


Harga mampu milik.💝 bawah rm120,

***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :


* Jangan malu & segan dengan saya, nanti RUGI...

Sunday, January 10, 2016

Risaukan susu soya PUNCA kanser...? Baca dulu baru tahu...

Assalamualaikum & salam 1 malaysia,


Ada pelanggan saya hendak cuba ESP Shaklee... tapi risaukan susu soya PUNCA kanser...?
So... di sini, saya terangkan Susu soya shaklee...,
maaf susu soya selain shaklee... saya tidak tahu.. sebab saya tak minum.. hihihiii...


Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee Punca Kanser?

Woowww terkejut tengok tajuk tu kan? Benarkah soya ESP menjadi 
punca kepada salah satu penyakit yang paling digeruni iaitu kanser? 
Mungkin anda pernah mendengar mengenai cerita-cerita ini daripada 
rakan-rakan anda. Ataupun mungkin anda pernah terbaca artikel
berkaitan tentang ini. Namun, sebagai manusia yang mempunyai akal 
waras, adakah anda akan menerima bulat-bulat cerita ini mahupun anda 
memilih untuk menjadi cerdik pandai dengan menganalisa dan mengkaji 
terlebih dahulu mengenai kesahihan cerita ini? 

Benarkah ESP menjadi punca kepada kanser? 

Soya merupakan salah satu sumber makanan yang mengandungi sumber
protein tinggi. Namun, harus difahami bahawa adakah sama antara soya 
ESP non-GMO dengan soya biasa? Jom kita perhalusi sebelum anda 
membuat andaian tidak bertempat.. 

Soya ESP merupakan soya non-GMO. Apakah perbezaan antara soya 
GMO dan soya non-GMO ini? Anda boleh ikuti entri kami yang lalu, 
GMO vs Non-GMO soy..

Saya tidak mahu mengulas panjang mengenai soya produk keluaran 
syarikat lain, namun hari ini saya hanya ingin berkongsi bersama anda 
tentang soya ESP itu sendiri. Saya tidak mahu membuat perbandingan 
antara produk kerana ianya bukanlah langkah betul seorang penjual 
yang bijak.

Tahukah anda, terdapat beberapa andaian tentang punca kepada 
berlakunya sesuatu kanser, antaranya andaian tentang racun perosak, 
andaian tentang lemak, andaian tentang daging dan sebagainya, 
juga tentang andaian pengambilan soya termasuk soya ESP punca 
kanser. Namun, tiada kajian yang membuktikan ianya benar-benar 
menjadi punca sebenar kepada kanser.

Faktor keturunan juga boleh menjadi salah satu punca. 
Namun, kajian mendapati 80-90% kanser juga datang daripada 
keluarga yang tidak mempunyai sejarah kanser!

Saya ingin memetik mengenai huraian daripada artikel kesihatan ini 
yang menyebut bahawa..

"Dr. Peter Kovacic menulis satu ulasan yang menyeluruh 
mengenai teka-teki perubatan ini di dalam Current Medicinal Chemistry 
2001. Beliau mengatakan dari banyak-banyak teori yang telah 
dimajukan, hanya teori stres oksidatif yang terbukti 
kebenarannya. Ia boleh menjelaskan secara rasional dan 
mengaitkan secara sistematik kebanyakan aspek mengenai 
karsinogenesis (perkembangan kanser)"

Apakah yang dimaksudkan sebagai stres oksidatif?

Stres oksidatif secara mudahnya yang boleh kita fahami adalah bertitik 
tolak daripada kerosakan akibat radikal bebas. Kebiasaannya, apakah 
yang menjadi punca kepada radikal bebas ini? 

Seluruh kehidupan kita sebenarnya di kelilingi oleh pelbagai punca 
kepada radikal bebas. Antaranya adalah asap rokok, asap kenderaan, 
pencemaran alam sekitar, terdedah kepada cahaya matahari yang 
keterlaluan, udara yang kita hirup, pemakanan tidak sihat yang kita 
makan dan lain-lain. 

Adakah punya cari lain untuk menentang daripada radikal bebas ini? 
Ya, pengambilan pemakanan yang mengandungi antioksidan tinggi 
dapat membantu menghalang radikal bebas daripada tubuh kita. 

Apakah sumber antioksidan ini? Antara sumber antioksidan adalah 
makanan yang mengandungi Vitamin C, Vitamin A dan Vitamin E. 
Rangkaian produk Shaklee mengandungi beberapa cadangan produk 
yang mengandungi vitamin tersebut seperti di atas. 

Namun, pendapat yang mengatakan bahawa soya boleh menjadi punca 
kepada kanser masih lagi menjadi perdebatan hangat di kalangan saintis.
Tetapi, yang harus diperhalusi, soya bagaimanakah yang boleh menjadi 
punca kepada kanser? Adakah soya GMO atau soya Non-GMO seperti 
ESP Shaklee? Anda harus fahami terlebih dahulu tentang kategori soya 
yang mungkin boleh menjadi punca kepada kanser.

Pada hakikatnya, pemakanan daripada sumber GMO ini bukan hanya 
setakat pada soya sahaja, namun pelbagai lagi makanan harian lain kita 
juga kadangkala mengandungi GMO tanpa kita sedari. 

Apakah perbezaan antara GMO dan Non-GMO?

Terlebih dahulu, anda harus memahami apakah yang dimaksudkan 
dengan GMO dan Non-GMO.. Terlalu penting ke GMO dan Non-GMO ini? 
Seandainya anda 'concern' dengan mengatakan soya ESP boleh menjadi 
punca kepada kanser, seharusnya anda juga harus memahami tentang 
definisi GMO dan Non-GMO terlebih dahulu. Kemudian, baru anda buat 
keputusan samada ESP Shaklee tergolong dalam kategori soya penyebab kanser mahupun tidak. 

Apakah yang dimaksudkan dengan GMO?

GMO merujuk singkatan kepada Genetically Modified Organism yang 
merujuk kepada tumbuh-tumbuhan (mahupun binatang) yang diubah 
secara genetik samada melalui penggabungan gen antara satu tumbuhan
dengan tumbuhan yang lain lalu terhasillah gen lain. Kebiasaannya GMO 
ini menggunakan bahan kimia untuk mengubah genetik sesuatu 
tumbuhan. 

Apakah pula yang dimaksudkan dengan Non-GMO? 

Non-GMO merupakan definisi yang berlawanan dengan maksud GMO 
tadi iaitu secara asasnya yang mudah untuk kita fahami bahawa 
Non-GMO ini merupakan tumbuhan yang tidak diubah secara genetik 
atau tidak dicampurkan dengan apa-apa bahan kimia untuk 
menghasilkan sesuatu yang lain dari keadaan asalnya. 

Cuba lihat penerangan ESP Shaklee di bawah..

[klik 2x - untuk besarkan gambar]

Satu perkara yang harus saya tekankan di sini, soya ESP Shaklee 
merupakan soya yang tidak diubah suai genetiknya. Malah, soya ESP ini 
dihasilkan melalui pantauan satu program yang dinamakan sebagai 
Identity Preservation Program (IPP), di mana melalui program ini, 
kacang soyanya dijaga bermula saat proses penanaman sehinggalah 
saat pemprosesan akhir. Program ini bertujuan untuk memastikan 
kacang soya ESP bebas daripada sebarang bentuk gangguan kimia.   

Maklumat tambahan buat anda juga, kacang soya ESP dicuci dengan air 
semata dan tidak menggunakan pencuci bahan kimia.. kalau 
rasa tak yakin lagi saya tak tahu lah nak kata apa. 

Anda perlu berhati-hati dengan pengambilan minuman soya yang 
mengandungi jagung ini. Lihat label soya terlebih dahulu samada ianya 
diproses dengan cara soya GMO mahupun soya non-GMO. Begitu juga 
dengan jagung kerana kebiasaannya GMO ini banyak didapati pada soya 
dan juga jagung.

Apa kesan mengambil makanan berasaskan GMO? 

Tahukah anda, pengambilan makanan GMO ini boleh menjadi punca 
kepada beberapa penyakit lain? Antaranya? Antara penyakit yang 
berpunca daripada pemakanan yang mengandungi GMO ini adalah alergi,
toksik dan yang paling digeruni adalah potensi Kanser!

Lihat? Mungkin faktor ini lah yang menjadi punca mengapa sebahagian 
daripada anda mengatakan soya menjadi penyebab kepada kanser! 
Ya betul.. Namun, seperti yang telah saya jelaskan di atas, 
soya bagaimanakah yang berpotensi untuk menjadi punca kepada kanser? 
Sudah tentunya soya yang melalui proses pengubahsuaian dari sudut 
genetiknya dan melalui proses tumbuhan dengan bantuan bahan kimia 
iaitu tumbuhan GMO!

So, adakah ESP Shaklee terlibat dengan pengubahsuaian secara genetik 
ini dan melalui proses yang punya bahan kimia? Adakah ia bakal menjadi 
punca kepada kanser apabila melalui proses Non-GMO? 
Tentunya tidak bukan? 

Anda fikir-fikirkan sendiri.. 

Seandainya anda masih musykil dengan huraian saya di atas, a
anda boleh membaca artikel berikut sebagai maklumat tambahan buat anda : 

***

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

** jangan malu & segan dengan saya, nanti RUGI...