Wednesday, December 16, 2015

Nasi Ayam sempoi aje...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Hari ni, saya masak : Nasi Ayam sempoi...
Tapi.. best juga...

Resepinya mudah saja...

Campak-campak aje..
bahan sup :
  • Bawang merah + putih - hiris halus
  • sup punjut Adabi
  • 4 sekawan [kayu manis, bunga lawang, jintan hitam & jintan putih]
  • Ayam
  • Bahan lain - kentang, lobak
  • Daun bawang / saderi - saya tak masuk sebab tak ada...hihihiiii...
  • ** garam secukup rasa.
Nasi pakai beras basmathi : ikut sukatan yang tertera di bungkusan.
Jangan guna air biasa... masukkan sup ke dalam beras & tanak seperti biasa,

Goreng ayam seperti biasa. Takkan tidak tahu goreng ayam kot...:)

MUDAH kan...:)

*** Bahan lain : tomato, timun & salad

2 Sos :
  1. sos kicap - 1 cawan sup + kicap + cili padi hiris halus
  2. sos cili - 1 cawan sup + bawang putih + cili padi hiris halus

 
****
 
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

No comments: