Monday, March 23, 2015

Selamat kembali ke Sekolah Penggal ke-2

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Anak-anak kita sudah kembali ke sekolah untuk penggal ke-2.



Semoga anak-anak kita sentiasa berusaha, usaha hingga berjaya dalam pelajaran.
Apa yang mereka impikan menjadi kenyataan.

Kita sebagai ibubapa - berdoa sebanyak mungkin demi anak-anak kita.



Maka Kami beri Nabi Sulaiman memahami hukum yang lebih tepat bagi masalah itu; dan masing-masing (dari mereka berdua) Kami berikan hikmat kebijaksanaan dan ilmu (yang banyak); dan Kami mudahkan gunung-ganang dan unggas memuji Kami bersama-sama dengan Nabi Daud; dan adalah Kami berkuasa melakukan semuanya itu. Al anbiya 21 : 79

Sejauh mana ibubapa mengamalkan doa pada anak-anak mereka, atau berapa ramai antara kita yang mempraktikan dalam kehidupan harian mereka. Doa ibubapa mempunyai sejuta rahsia yang ramai tak ketahui dan mengambil ini sebagai peluang membina kehidupan yang hebat dan cemerlang dalam keluarga. Doa ibu pada anak atau doa bapa pada anak adalah doa yang amat mustajab. Jika doa itu baik maka baiklah anak mereka, jika doa jahat maka jahatlah anak mereka.
Sedangkan, dalam al-Quran terkandung banyak doa khusus yang boleh dibacakan ibu bapa untuk kesejahteraan anak di dunia dan akhirat, begitu juga doa bagi menyelesaikan kerenah anak bermasalah. Rasulullah SAW dalam hadis yang diriwayatkan Ibnu Majjah menegaskan tiga golongan jika berdoa pasti dimakbulkan iaitu orang dizalimi, orang musafir dan doa ibu bapa kepada anaknya.

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.
Mahu vitamin?? Hubungi saya ;

Jangan malu & segan taww.. nanti rugi, saya ok aje..





No comments: