Saturday, September 6, 2014

Aduh!!!... sakit kepala lagi


Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Info Sakit KEPALA, jom..luangkan masa kita seketika.
Membaca menambah ilmu pengetahuan kita.



Apabila sakit kepala, lebih-lebih lagi migrain menyerang, tidak banyak yang mampu dilakukan. Serangan migrain tanpa mengira tempat dan waktu pasti membuatkan segala aktiviti yang dirancang tergendala.


Punca migrain melibatkan penguncupan dan pengembangan saluran darah ke otak. Dalam erti kata lain, ia berlaku apabila darah tidak sampai ke otak akibat tersekat dan menyebabkan sakit kepala yang teramat sangat.
Antara tanda-tanda yang menunjukkan seseorang itu mengalami migrain adalah apabila timbul rasa berdenyut-denyut di sebelah kepala dan merebak ke bahagian hidung dan mata. Selain itu, pandangan akan menjadi kabur sehingga boleh menyebabkan pitam.
Tekanan fizikal atau emosi juga boleh menyebabkan migrain selain waktu tidur yang tidak teratur serta sering terdedah kepada asap rokok. Menahan lapar untuk jangka masa lama dan memakan makanan seperti coklat, keju, kopi atau jeruk serta makanan yang mengandungi MSG juga boleh menyebabkan serangan migrain.
Kebiasaannya, pesakit migrain akan mengambil ubat tahan sakit bagi mengawal kesakitan. Bagi mereka yang mengalami migrain pada tahap serius pula, mereka akan diberi dos dadah yang tinggi bagi mengurangkan kesakitan itu.
Namun begitu, umum tahu bahawa pengambilan ubat-ubatan boleh mendatangkan kesan jangka masa panjang kepada kesihatan. Jadi, alternatif lain harus diambil bagi mengatasi masalah ini seperti mengubah gaya hidup dengan mengamalkan cara hidup yang lebih sihat. - FATIEHAH


Artikel - 23/08/2014

Supplemen shaklee yang sesuai untuk sakit kepala / Migrain :


In shaa Allah... supplemen ini, dapat mengurangkan masalah sakit kepala/ migrain kita.
Hubungi saya, jika mahukan nya :


No comments: