Wednesday, December 9, 2015

Makanan kesukaan anak & suami

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Paste gambar dulu...

Ada kelapangan saya taip resepi nya yerr...

 
****
 
Maaf terlalu lambat saya menaip resepi western di atas.
 
Mudah saya....janji ada bahannya.
**Saya tidak guna prego..kimboll..semudah abc yerrr...
 
OK...
mula sekali kita sediakan bahan-bahan menumis :
 
Bahan A :
1. Bawang Holland - potong dadu
2. Bawang putih - cincang halus
3. Buah tomato - potong dadu
4. Herba pasta
5. Daun saderi/ daun bawang - hiris biasa
6. Susu segar - 1 cawan / setengah cawan
7. Garam secukup rasa
8. Planta/ Majerin/ Butter - 1 sudu besar untuk menumis
 
Bahan-bahan tambahan :
1. Mealball ;
  • Homemade [daging kisar Ramli - 250g]
  • Daun bawang - hiris nipis
  • Tepung gandum sikit - elakan melekit
2. Lobak - hiris halus [anak tak suka lobak terpaksa hiris halus, huhuhuuu...]
3. Sosej - hiris serong
 
Cara Menumis :
 
1. Panaskan kuali - masukkan Planta/ Majerin/ Butter - hingga naik bau.
2. Ambil bahan Menumis satu persatu - masukkan satu persatu.
3. Rasa kesedapannya.. jika tawar tambah garam
4. Sekiranya, cair ; satu sudu makan tepung gandum masukkan dalam cawan dengan sedikit air - kacau... masukkan dalam kuali tadi.
5. Cukup pekat, likat & rasa... TAADAAA... siap kuah Bolognese.:)
 
Pasta / Spaggetti :
 
1. 1 bungkus -  rebus dengan air yang banyak bersama 2 sudu minyak masak.
2. Tunggu sehingga mendidih - angkat & tos.
3. SIAP...
 
Selamat menjamu selera bersama keluarga.
 
 
 
 
Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.
 
Hubungi saya :

No comments: