Wednesday, October 21, 2015

Kenapa kita mesti ambil SARAPAN???...


Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Kenapa kita mesti ambil SARAPAN???... 

Sarapan membawa manfaat kepada otak dan badan. Mereka yang tidak mengambil sarapan pasti merasa resah, penat atau mudah marah. Hakikatnya, sekiranya seseorang tidak mengambil sarapan, dia akan mengalami perasaan lapar dan terdorong untuk memakan lebih banyak pada waktu makan tengah hari, atau bakal memilih makanan yang tidak berkhasiat. Akibatnya, strategi asalnya gagal dan sebaliknya membahayakan kesihatan mereka.

Sukar untuk mencari cara menyelesaikan rasa lapar dan ingin makan, kerana ini tentu mengganggu usaha untuk mengekalkan diet seimbang. Ini sebabnya sarapan sangat penting! Sarapan yang seimbang dan sihat tidak perlu mewah, dan tidak semestinya memerlukan masa persiapan yang panjang. 


ESP mengandungi kebaikan bijian sempurna, sumber yang kaya dengan pelbagai vitamin penting, mineral dan fitokimia, termasuk asid linolenik omega 3. Ia juga tidak mengandungi kolesterol, tinggi dengan kandungan serat boleh larut dan tidak larut dan kanji tidak boleh hadam, serta menjadi sumber karbohidrat dan protein yang baik. Secara ringkasnya, sebagai sebahagian daripada diet yang seimbang, ia membantu mengekalkan kesihatan anda.

Dapatkan minuman Shaklee :

Anda pasti berpuas hati dengan kehebatannya.


- SUSU SOYA paling TOP & PANAS...-


Sarapan ideal seperti ini amat sesuai bagi mereka yang sentiasa sibuk dan memerlukan makanan yang mengenyangkan, yang dapat mengelakkan rasa lapar sepanjang hari. Ini termasuklah para ibu bapa yang menyiapkan anak untuk ke sekolah atau pekerja yang bakal menghadapi tugas seharian di tempat kerja dan ingin mendapatkan cara untuk menikmati hidangan menyihatkan pada waktu pagi.


****


Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda.

Hubungi saya :

2 comments:

iryantyismail said...

Asalamualaikum..selamat pagi
:-)) kadangkala terlupa ambil sarapan..

Wak Lat said...

salam , sarapan alas perut je ;p