Thursday, August 27, 2015

Permintaan anak - western food

Assalamualikum & salam 1 Malaysia,

Alhamdulillah... saya dah memasak.

Menu ala-ala barat gitu...

Citernya macam ni, anak girl ummi mengomil [merungut]

anak girl : ummi masak apa, hari ni?
ummi : nasi putih berlauk lah...
anak girl : buatkan pasta ke... spagetti kee..
ummi : in shaa Allah... akan ummi buatkan

Hari ni, ummi tunaikan permintaan anak girl..

Tadaa... dah siap.:P

Kengkawan nak resepi Mealball tak?
Lihat paparan saya yerr... :

Saya cari resepi Homemade Meatball di pak Google..:P

Cara-caranya :
  1. Bahan yang bertanda (*) - tumiskan sehingga kekuningan 
  2. Bahan yang lain - satukan hingga sebati - saya guna mesin pengadun (nak cepat.. hihihiii..)
  3. Bentuk kan bulat.. jangan terlalu besar & tidak terlalu kecil - yang sedang-sedang saja.
  4. Sapukan butter di kuali leper - saya guna pemanggang ajaib 
  5. Susun kan di dalam kuali leper & tutupkan yerrr...
  6. Tadaa... siap.
Untuk rujukan kengkawan, lihat paparan saya :



Resepi macaroni pulak :

Mudah saja...
saya guna Adabi - 
Bahan dan caranya :
  1. Tumis bawang dengan butter - hingga kekuningan
  2. Bahan sampingan - saya guna sosej [potong nipis] & lobak [hiris halus]
  3. 1 sudu teh mixed herb
  4. Garam secukup rasa.
  5. Kacau - tunggu sehingga mendidih.
  6. SIAP.. 
Pasta atau spagetti - rebuskan masukkan sedikit minyak zaiton/ minyak masak supaya tidak melekit.OK

Jadi.. boleh dihidang untuk dimakan.

Ini saja, resepi saya untuk kengkawan.

Saya suka vitamin,
saya jual vitamin - harga mampu milik,
saya mahu sihat & ceria bersama anda

Hubungi saya :



2 comments:

paridah said...

assalam sedapnya western food menye;erakan...

Unknown said...

W'salam...
Alhamdulillah.. best. kegemaran anak ummi.:P