Saturday, December 6, 2014

Testimoni - Sinus/ Hidung berair : Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

Terlebih dahulu, kita imbas kembali 


Di awal pagi, anak kerap bersin & hingus berair.
Si anak menonyok hidung hingga menyebabkan kemerahan.. kasihan kita melihatnya. Kerisauan, ibubapa memikirkan sinus anak. Pelbagai ubat moden & tradisional telah di ikhtiarkan. Habis ubat datang kembali sinus kepada anak. Nak kata, rumah tidak bersih... Setiap hari, mengemas, menyapu, mengemop & mengelap habuk. 
Rutin ibu/ mama/ ummi/ mummy
Ciri-cirinya ialah :
  • Hidung berair, tersumbat dan terjadinya rasa sakit berdenyut di muka dan bahagian depan kepala terutama di dahi dan pipi.
  • Serangan biasanya berlaku pada waktu pagi dan semakin berkurangan pada waktu petang.

Si comel kerap bersin & hidung berair
Testimoni anak kakak saya : [kakak saya tiada mukabuku, cerita melalui telefon sahaja]
Anak lelaki 12 tahun, sudah lama mengalami masalah sinus ni. Boleh dikatakan minor resdung. Pelbagai usaha telah diusahakan untuk mengurangkan masalah anak. Ubat doktor, cara asap & beli vitamin di farmasi. Habis ubat/ vitamin, sinus tersebut datang kembali. 
Setiap pagi, pasti terdengar bersin si anak. Apa tak lagi, jika musim hujan lagi melarat bersin & berair hidung si anak. Habis lencut tuala muka.. kasihan si anak. Saya pernah cadangkan kepada kakak, biasalah memang payah nak percaya sesuatu benda baru. Mahal katanya.
Akhir sekali, hampir setahun saya berbisnes Shaklee. Kakak call mahu mencuba set resdung katanya. So, saya cadangkan yang bajet sahaja. Saya faham, kemampuan seseorang. Niat kerana Allah s.w.t , nak tolong orang tak kira siapa.

Baru amalkan 9hari :
Alhamdulillah... kata kakak : dalam 1 minggu, jarang si anak bersin & hidung berair.

Anak anda alami masalah yang sama ke??... 

Hubungi saya, jika mahukan vitamin seperti di atas. Jangan malu & segan, nanti rugi.





No comments: