Wednesday, October 29, 2014

Resdung/ Alahan - Shaklee

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia,

RESDUNG???.... Macam-macam ubat sudah makan & ubatinya samada cara Moden ataupun tradisional.. hilang datang kembali... RESDUNG ku...:(



Istilah Perubatan Tradisional - Ia merupakan kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.

Istilah Saintifik - Merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.

Resdung adalah perkataan yang digunakan untuk menggambarkan pelbagai penyakit hidung. Salah satu punca gejala resdung adalah akibat jangkitan bakteria keatas hidung dan rongga disekelilingnya.
Dianggarkan hampir 25% penduduk negara ini mengalami penyakit resdung yang serius. Diantara tanda-tanda resdung ialah gatal-gatal, hidung berhigus atau tersumbat, sakit kepala terutama di dahi dan pipi, kelumumur yang berterusan walaupun bermacam syampu dan ubat telah digunakan. Penyakit resdung juga dikenali 'sinusitis'. Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya. Untuk kanak-kanak, ia boleh sebabkan jangkitan sellulitis dan merah pada bahagian mata. Akhirnya boleh menyebabkan buta. Manakala untuk orang  dewasa, ia boleh menyebabkan nanah daripada sinus frontal tidak dapat keluar daripada hidung dan akan masuk serta memenuhi ruang dalam otak. Ini akan menyebabkan dinding pemisah akan menjadi semakin tebal dan boleh mengakibatkan sinus mudah tersumbat.

**Jangan terlalu abaikan pasal RESDUNG... akan membawa MAUT pada diri anda.**

Jom.. dapatkan makanan tambahan dari saya, amalkan secara konsisten.. supplemen/ vitamin bukannya makan terus hilang RESDUNG anda. In shaa Allah...akan berkurangan sedikit demi sedikit...

**Jangan malu & segan yee... dengan saya**

In shaa Allah... akan saya kongsi info tentang  'sinusitis' 

No comments: