Monday, November 25, 2013

Vivix & pembuluh darah otak pecah

Kisah Vivix dan pembuluh darah otak pecah
Strok ni maksudnya tiba-tiba../ dalam istilah perubatan strok bermaksud kematian mengejut. Dalam erti kata lain strok adalah serangan otak yg timbul mendadak akibat pembuluh darah otak pecah atau tersumbat. Antara punca adalah tekanan drah tinggi, kolestrol tinggi, gangguan jantung, diabetes. Faktor lain adalah gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok, alkohol, fastfood, kurang senaman, obesiti. Stress yang kronik juga punca terjadinya strok.
Bila saya nampak perkataan pembuluh darah pecah dan tersumbat, memang ngeri rasa. Lagi2 bila baca yang stress terlampau juga punca strok.. Memang kita takboleh nak elak dari stress2 ni semua.. dah nama pun kehidupan. kena hadapi.. Apa yg saya boleh kongsikan, antara langkah hindarkan diri dari strok adalah hentikan merokok, periksa tekanan darah anda, semak kesihatan jantung anda, semak gaya hidup dan pemakanan harian, hindari makan daging merah terlalu banyak, banyakkan makanan berserat, kurangkan garam dalam makanan harian (kurangkan fastfood), aktif bersenam. dan yang paling penting atasi dan kawal stress harian anda...  Sebut tentang stress, ada banyak cara untuk kawal stress.Antaranya senyum sentiasa, count your blessings.. berhenti dari risau terlampau.. hitung kesyukuran.. dan kalau nak amalkan suplemen.. amalkan 1biji B Complex sehari dan 1 sudu Vivix sehari.
Kenapa vivix? Kerana  Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polygonum Cuspidatum yang terkandung dalam Vivix itu mampu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, mengawal tekanan darah serta mengurangkan berat badan.Jangan khuatir kerana bahan-bahan utama Vivix telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk Shaklee.

Orang kata Vivix mahal .. tapi cuba fahamkan maksud mahal tu.... mana lagi mahal.. sebotol Vivix atau pembuluh darah otak yang pecah yang tiada galang ganti itu? harga pembuluh darah otak tak dapat dinilaikan dengan sebotol Vivix ya.. ia bernilai lebih dari itu... Kesihatan adalah anugerah rahmat dari Allah tak ternilai.. Kalau kita boleh beli baju, barang2 kehendak kita..tak salah beli sesuatu untuk yang tersayang.. lagi2 mereka yang telah melahirkan dan menjaga kita dari kecil? "... Pembuluh darah pecah? Oh tidak.. jom mulakan sesudu Vivix...

No comments: