Wednesday, October 23, 2013

GLA Complex


GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 

  • Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
      Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi               melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur               kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. 
  • Membantu mengurangkan keradangan yang biasa dalam ,sindrom pra-haid(PMS) arthritis rhematoid dan ECZEMA. 
  • Selain itu GLA membantu mengurangkan sakit dan kebas yang berkaitan dengan masalah kencing manis. 
  • GLA juga dikatakan dapat membantu mengawal kencing manis (jenis 2) dengan membaiki kadar insulin & kolesterol.
  • GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub fallopio sehingga 5 hari.



Tiada perisa, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.  Tidak digalakkan bagi perempuan mengandung.





No comments: