Wednesday, August 28, 2013

Gatal-gatal di muka & badan - Shaklee




Salam,

Sekadar berkongsi pengalaman, sebelum kenal supplemen Shaklee. Hampir 2 tahun, bermula dari badan hingga ke muka..tangan saya kerap menggaru..tak bole kata tak mahu garu..pasti hendak menggaru juga.


Macam gini lah... jadinya. [Ni bukan saya ye..., ambil foto dari Google]

Ubat tahan gatal & alergik mesti ada standby di rumah & di dalam beg tangan.
Saya & suami tidak tahu..punca nya.. makan ikan..udang,,ayam..sotong..pun akan gatal & garu lagi...
Sekiranya, saya tak makan ubat tahan sakit & alergik...muka & badan..akan kelihatan sembab..& lebam kemerahan macam orang baru kena dera...hihihi.. suami saya tidak pernah dera saya..;)
Dalam 1 minggu, 3 kali gatal-gatal di muka & badan..:(. Mangsa saya... ubat lah untuk melegakan kegatalan.

So, saya sentiasa mencari maklumat di google..tentang punca..petua..& supplemen apa yang boleh menghapuskan kegatalan pada anggota saya.

Syukur..Alhamdulillah..saya dipertemukan dengan kawan lama suami hampir 15 tahun tidak berjumpa.
Kawan cadangkan kepada saya mencuba supplemen produk Shaklee... permulaan: vitamin E, Bcomplex & vitamin C SR...

Mulanya, saya rasa pelik dengan badan saya..rasa letih..pening..& gatal-gatal. Saya tetap terus kan pengambilan vitamin tersebut secara konsisten.

Tanpa saya sedar...;
Suami bertanya : dah seminggu lebih tak makan ubat??.. & tak garu-garu lagi..
Saya jawab : ye laa... alhamdulillah.. dengan izinNya. 

Dalam masa yang sama, saya cuba makan juga apa yang pernah saya makan sebelum ini... "gatal-gatal tiada lagi.." syukran Ya Allah.

Kini, hidupku tidak risau lagi..bole makan apa sahaja..:)..

Dari situ lah... saya suka vitamin Shaklee.
Saya terus jatuh cinta dan menjadi ahli bersama rakan-rakan yang sungguh baik hati, tidak kedekut ilmu di dunia serta ilmu akhirat.

Sekiranya, anda ingin/ mahu supplemen Shaklee..usah ragu-ragu. In shaa Allah..saya sedia membantu.
Saya mampu.. anda pun mampu juga.
Atau ingin menjadi ahli Shaklee bersama saya...yokk...boleh aje..

Hubungi saya ;

No comments: